|
Книгата се издава със средства от Фонд
научни изследвания на МОМН– проект 2009 ФСс-02 към Русенски
университет „Ангел Кънчев”
Анотация Постигнатите резултати на изхода на обучението са основните
изграждащи блокове на Болонския пакет от образователни реформи. Този нов
методологически подход променя образователния
модел като ориентира висшето образование към резултатите от обучението, представени като знания, умения и компетенции. Затова при обучението на студентите от специалността „Педагогика на
обучението по…” трябва да се
акцентува на развиването на компетнеции, свързани с УМЕНИЕТО ДА СЕ ОБУЧАВАТ
ХОРА. Професионализацията на
студентите-педагози е възможна, ако им се осигури обучение в реална работна
среда – училището. Това може да стане чрез организирането на перманентна
педагогическа практика през бакалавърския курс на обучение. Настоящият текст предлага учебен модел
на перманентна педагогическа практика и набор от синергетични (взаимодействащи
си, интерактивни) обучителни методи за осъществяването на този модел, базиран
на изграждането на преносими („меки”) компетенции. Рецензент: доц. д-р Петър Петров ISBN -10:954-759-250-5 ISBN - 13: 978547592506 Русе, 2010 1. Необходимост от интерактивен модел на перманентна педагогическа
практика. Виж: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v5Yt_Z9KLqGD9KEWGbzgoh7R7E3bBa_w
|
|
2. |
Интерактивен модел на учебна работилница по педагогическо майсторствo. Виж: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v5Yt_Z9KLqGD9KEWGbzgoh7R7E3bBa_w |
|
3. |
Методи и техники за интерактивно обучение. Виж: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v5Yt_Z9KLqGD9KEWGbzgoh7R7E3bBa_w |
|
3.1. |
Методи и техники
за събиране на
информация. Виж: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v5Yt_Z9KLqGD9KEWGbzgoh7R7E3bBa_w |
|
3.2. |
Методи и техники за генериране и творческо обобщаване на идеи. |
|
3.3. |
Дискусионни методи. |
|
3.4. |
Игрови методи. |
|
3.5. |
Методи и техники за обобщаване на информацията. |
|
3.6. |
Методи за ръководене на учебния процес. |
|
3.7. |
Методи, използвани за професионална адаптация. |
|
4. |
Педагогически инструменти за създаване на екип. Виж: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v5Yt_Z9KLqGD9KEWGbzgoh7R7E3bBa_w |
|
4.1. 4.2. 4.3. 4.4. |
Инструменти за сензитивиране на екипа. Инструменти за
„инфантилизиране” на екипа. Инструменти за изграждане на доверие. Инструменти за повишаване на мотивацията. |
|
5. 5.1. 5.2. |
Педагогически
инструменти за определяне стиловете на учене с цел разнообразяване на
преподавателските стратегии Типове ученици и разкриване на потребностите им. Разнообразяване на преподавателските стратегии. |
|
6. |
Педагогически инструменти за управление на групата. |
|
7. |
Оценяването в педагогическата практика като инструмент за рефлексия. |
|
8. |
Портфолиото – образователна стратегия за финализиране и наблюдение на педагогическата практика. |
|
9. |
Заключение. |
|
10. |
Библиография. |
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Бъдете отзивчиви в споделяне на личното си мнение!